7 Kas 2010

isyan ediyorum!

"Laiklik,yalnız din ve dünya işlerinin ayrılması demek değildir.Tüm yurtdaşların vicdan,ibadet ve din özgürlüğü de demektir."-M.K.Atatürk

Bu akşam facebookta bir video gördüm.Başlığı:"Türkiye bu kızı konuşuyor".Merak ettim bakalım ben bilmeden neyi konuşuyomuş bu ülke diyerekten açtım izledim.
Süresi beş dakika.Bense sadece iki dakika dayanabildim.
Konu şu:Marmara Üniversitesi müzik öğretmenliği bölümünde okuyan-ki Türkiyenin en iyi üniversitelerinden biri olarak kabul edilir-,üzerinde Che Guavera tişörtü,gözünde John Lennon gözlüğü olan,rastalı ve iplere dolanmış saçlarıyla bir kız,muhabirin sorularına cevap veriyor.Soru şu:Türban yasağının kalkması ve öğrencilerin üniversiteye türbanla girmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap:"Ya bence türbanlı kızlar okumasınlar"
"Neden?"
"Çünkü onların amacı okumak değil.Bir amaca hizmet ediyorlar.Onu yaymaya çalışıyorlar vıdıdı zıdıdıdı"

Türbanı falan savunduğumdan sinir olmadım bu sözlere,yanlış anlamayın.Ben öyle türbanı kapalıları savunayım biri değilim.Her çeşit insana,her düşünceye sonsuz ve hatta bazen haddinden fazla saygım vardır.
Fakat eminim ki hayatı boyunca birkere bile kapalı bir arkadaşı olmamış,öyle bir ortamda bulunmamış biri için fazlasıyla haddini aşan sözler.He ama bazen kapalı insanlar da sapıtıyor,ben onların yanında sekiz yıl kaldığımdan biliyorum ki her şey başı kapatmakla bitmiyor.Dönen haltlara şahit oldum.
Fakat "sen başını açıcaksın da öyle giriceksin" gibi bir mantık olamaz.O yaz günü seni etekle şortla okula alan bir sistem varsa,bu kız da başı kapalı girer.İsteyen,mahrem sınırınıaşmadığı sürece ister dövme yaptırır ister saç taktırır;üniversitenin özgür bir ortam olduğunu unutmamak lazım.Dönüp laf atmayacaksın kimseye,her ne sebeple olursa olsun aşağılamayacaksın.O kişi kafasını örttü yada bacağını açtı diye herkesin içinde rencide etmeyeceksin.Kimsenin kimsenin vicdan özgürlüğüne müdahalesi söz konusu olmamalı...
Ama dediğim gibi ben kapalıları falan savunmuyorum,sadece örtü mevzusunun gereksizcesine yanlış anlaşılmasından dertliyim.Halbuki çok basit,iki kere iki dört.Yoksa çevremde ateist de var dinci de orta dereceli inançlı da,gay de falan da filan...


Sevgili sivri zekalı çok bilmiş:"Takmasın baş örtüsünü,dinini bilmek zorunda mıyım?" derken,hiç şöyle bir başını eğip de üzerindeki komünist liderin fotoğrafının basılı olduğu tişörte bakmadın nedense?Herkes senin siyasi görüşünü bilmek zorunda mı?
Eğer sen gerçekten laik,gerçekten Atatürke yürekten bağlı bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olsaydın,azıcık okuyup bilgi sahibi olsaydın yada kapalılık hakkında en ufak bir fikrin olsaydı bu "sen-ben" ayrımını yapmaz,bütünden bakardın.
Ayrıca-ayırıyorum ama- sen ve senin gibi gerizekalılar yüzünden(buna o kapalıların bir kısmı da dahil olmak üzere) memleketin çivisi çıktı.
Söylemeden geçemiycem:Gayleri bile sahiplenirsin de bu insanları sahiplenmezsin.
Bir daha düşün...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder