18 Ağu 2011

şekil 1-A:durduk yere sinirlerin bozulması

Bugün ikinci bi yazı eklemek diye bir derdim yoktu aslında.Tek yazıyla günü kapatıcaktım.İzin günüm,keyif çatarım,"on dönüm bostan-yan gel yat osman" yaparım falan dedim.
Televizyonda "Cesur Yürek" var,çok da severim.İpekle izliyoruz,savaş sahnelerinde "Osmanlı'nın vazgeçilmez taktiklerinden turan taktiğini uygulasalar daha iyi olabilirdi hacı" deyip gülüyoruz falan...
O ara dedim bir Facebookuma bakayım.
Açmaz olsaydım,sinirlerim hopladı.
Listemdeki bi akıllı,şöyle bir şey paylaşmış,copy-paste yapıyorum:"Erkeklerr kadınlarından ;
Mutfakta bir aşçı, çocuklarıyla bir anne ve yatak odasında tamamen dişi bir kadın görmek isterler. :)) "
"Bak yaaa salağa" dedim,"Noldu?" dedi İpek.Yazılanı okudum ve sordum:"Eeeee erkek hiçbir şey olmayacak,hep kadın bir şey olacak yani öyle mi?Zihniyetine tüküreyim senin..."

Erkekler kadınlardan fiziksel olarak daha güçlü.
Bunu kabul ediyorum,etmemek salaklık olur.
Erkeklere göre belirlenmiş kurallarla yaşanıyor genellikle.Onlar sofra kurmaz kaldırmaz,her şey önlerine gelir.
Kalabalık bir ailede büyüdüğüm için izlemeye çok fazla vaktim oldu benim.Kadınlar bir oraya bir buraya koşar,erkeğe el attırmaz falan.Yerinden kaldırmazlar.Onlar sadece konuşurlar.Hep "Neden?" diye sorguladım izlerken.Aslında yaparlar ama bu ezelden beri kadının işi olarak algılanmış.Şu yaşımda ev silme-süpürme-toz alma-çamaşır bulaşık yıkama-asma-toplama-ütü işleri bile benden soruluyor.

Neyse,ama kadından anne-sevgili-hizmetçi-tam anlamıyla dişi-aşçı-eş falan olması beklenirken erkekten sadece para kazanması bekleniyor.
Neden kadınlar da erkekler için kriter koyamıyor.Yada belirlediklerinde bu sadece "sevgi göstersin,romantik olsun,saygılı olsun" gibi soyut şeylerden oluşuyor?
Anlamıyorum,anlamıyorum.
Sonra "Kadın öyle değildi,böyle değildi aldattım"
Oldu!Sen ne boksun ki,çok mu iyisin ki bi de kadını beğenmiyosun Prens William?
Geçiceksin bu işleri.
Beni de sinirlendirmeyeceksin.
Yarın işe gidicem.

1 yorum:

  1. yüz bin yıllık tartışma
    kaç bin tane cevap vardır acaba bilmiyorum

    ne söylesek klişe olacak o yüzden
    herşey olmaya devam edecek
    yaratılış en kolay verilen cevaptır mesela
    naif yaratılmış erkek böle yaratılmış bla bla

    kas gücü ve vahşilikle gelen egemenliğin hebele yıllarından hübele yıllarına kadar baskın bir erkek toplumu yarattığı şimdide bu hebelelerin hüplemesinin yaşandığı vs vs

    sıkıldım
    cevabı yok bunun abi

    YanıtlaSil