26 Ara 2011

Green'de bir masada...

Merve'yle,fakültemizin yegane cafesi olan Green'de güneş batmak üzereyken akşam beş çayımızı birer İngiliz asilzadesi edasıyla(!) içerek laflıyorduk.
Konu döndü dolaştı hemcinslere geldi.Yok yok,ben getirdim."O kadar özeniyorum ki bazen,bazı kızlar çok günlük giyinerek inanılmaz şık ve havalı görünebiliyorlar ama ben ne yaparsam yapayım öyle olamıyorum" dedim.
Bir arkadaşının-benim de tanıdığım-,ojesi azıcık açılsa ya da tırnağı kırılsa oraya hemen yara bandı yapıştırdığını söyleyip kocaman bir "AAAAA" dedirtti bana.
Asla ama asla bir tırnak için diğer dokuzuna kıymam ben.Önemsemem yani.Ya da her gün öyle saatlerce ayna karşısında kalıp fondoten allık mallık süremem.
Gözkalemi,rimel,bazen hafif bir ruj sürdüğüme bile şükretmeli ya neyse..Çünkü küçükken de hiç öyle alayım da annemin rujlarını süreyim derdim yoktu.İnanmayan ikizime sorsun.
Ama özeniyorum yani.Hep bir bakımlı,hep bir hazır durmalarını.
Keşke elimde olsa ama malesef...
******
Merve'yle sohbet etmek eğlencelidir.
O kadar çok şey konuştuk ki,konu hemcinslerden Fransızların soykırım yasasına geldi.
İnanamadığımı,hayretler içinde kaldığımı söyledim.
Neye inanıp inanmamaları gerektiğini öğrenmek için sadece "Nutuk" u okumaları yetiyordu...
Bir milleti böylesine büyük bir suçla itham etmek ne demek?
Hadi Hitler bunu yaptı,Almanya zaten asla inkar etmiyor,aksine kabulleniyor.Ama topraklarını almak isteyen Anzak askerleri öldüğünde ailelerine "Sizin çocuklarınız bundan böyle bizim de evlatlarımızdır.İçiniz rahat olsun" diyebilecek kadar sağduyulu bir lider nasıl böyle bir çirkinliğe izin verir?
Hadi onu geçtim,yunanlı general türk bayrağını çiğnediğinde duyduğumuz acı öylesine büyükmüş ki Atatürk İzmir'e geldiğinde kadınlar yere yunan bayrağı sermişler,çiğnesin diye.Hemen kaldırtmış,"Bir milletin bayrağı onun şerefidir,çiğnenmez" demiş.
İzin verir mi,ezdirir mi bir milleti diğerine böyle bir deha?
İnsanlar bir millet hakkında böylesine ağır bir ithamda bulunurken iyice araştırmalı,asla subjektif yaklaşmamalı.
Bizim de tepkimizi daha çok ortaya koyup,tarihimize kesinlikle daha çok sahip çıkmamız lazım.
Aksi takdirde halimiz yaman olmaz da ne olur?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder