21 Şub 2013

Cem Yılmaz haklıymış:Gönül türkçe konuşmak istiyor,anlayan yok!

Tamam burda Türkler de var,hem de fazlasıyla-kabul.
Anlamadığım bişi olduğunda soruyorum-kabul.
Fakat gelgelelim çoğunlukla yabancı ülkelerden kimselerle beraberiz.Çalışırken beraber,gezerken beraber...Uzuun uzun anlatmak istiyorum her zamanki gibi ama öyle bir şey oluyor ki,deyim kullanmam gerekiyor,lafı çeviriyorum hemen.
Cem Yılmaz'ın "Fundamental"ine gittiğimde "Hadi söyle...Fiş almazsak kaça olur de!"/"Azıcık indirim yap da ayağımız alışsın de...Hadi!Bunu söylersen kraliçe bizzat gelir,rozetini takar,youtube da 400 milyon izleyicin benden" dediği vakit çok gülmüştüm.
Çok da doğru bir tespiti vardı:"Türksün abi türk!Gönül Türkçe konuşmak istiyor!"
Aynen yaa aynen!
Mesela yemekte arkadaşlarımı görünce "Afiyet olsun" demek istiyorum,sonra derin bir "Offff" çekiyorum.Ne diyebilirsin?"I hope your lunch will be so delicious for you!"-Saçmalığın dibinden selamlar!
Gaia adında bi hocamız var,dün bize yeni bir ürün buldurup her türlü logosunu,sloganını falan hazırlamamızı istedi.Fırlamanın dibi olan Tiffany de internetten bulduğu "Çiftli Şemsiye"yle bizi kurtardı.Gerisine beraber çözüm bulduk,güzel oldu.Bugün de bir slogan bulmamız gerekiyordu,eksik kalmıştı.Abi bir insanın aklına ilk gelen "İkimiz bir fidanın güller açan dalıyız" olur mu ya?Türkçe olsa daha neler yardırıcam da,anlaşamayız mümkün değil.Dili eksik bilmek yaratıcılığıma halel getirdi!Neyse ki Gaia nın tavsiye ettiği bir site sayesinde durumu kotardık.
Ama yok yani cidden öyle bir an geliyor ki tıkanıyorsun.
Tiffanyle konuştum da "Bazen anlatamıyorum,türkçe düşünüyorum" dedim,"Gayet normal çünkü ben de Fransızca düşünüyorum" dedi.Kendisi İsviçreli olur.Fakat gelgelelim Türkçeyle Fransızcanın o kadar çok ortak kelimesi var ki,ingilizceye bile gerek kalmıyor-an geliyor.
Böyle işte.
Yarın sokaklara çıkıp şemsiyeyi satmaya çalışıcaz.
Allah bereket versin!:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder