25 Haz 2013

Onun söyledikleri.

Dün gece babamda kaldım.Gece 3 e kadar bitirip bitirip yeniden doldurduğu rakısını içerken uzaklara bakarak bir şeyler anlattı.Koltuğa uzanıp dinledim.Kardeşimle bana "Ben sizin ciğerinizi bilirim" temalı birer "Kişilik Analizi" yaparak benim mantıktan kalbe hareket ettiğimi,çok iyi bir yönetici olabileceğimi(ki burda hiç sanmıyorum dedim,bana maval okuma dedi) çünkü çok kesin olduğumu;bir şeyi bitirince dönüp bakmadığımı,telefonda çok uzun konuşmayı sevmediğimi,sevmiyorsam "sevmiyorum" diye çat diye söylediğimi,duygusal olmadığımı,meseleyi büyütmeden "Tamam artık" diye kapattığımı ve sızlanmadığımı,tahammül gücümün yüksek olduğunu söyledi.
Doğru evet.
Bu arada ona telefonda "İyi misin?"-"Mutlu musun?"-"Sağlığın yerinde mi?" diye sorup kısa kesip kapatıyomuşum.Oysa İpek durmadan detay soruyomuş.
O anda dank etti."Benim sana sadece bunları sormam seni düşünmediğim anlamına gelmez.Hayatımdaki en önemli 3 soru bunlar" dedim "Zira sadece sana değil,herkese aynısını soruyorum,gerisi teferruat.
Ha ama bak şu doğru,ben bile bir şey anlatırken İpek'i tercih ediyorum çünkü öyle bi dinliyor ki anlattıkça anlatasım geliyor.Sanırım insanlar da bunun farkında,ben öyle çok öyle büyük tepkiler verebilecek biri değilim.Fakat gelgelelim çok mantık isteyen bir konuda çoğu insan bana anlatıyor,çünkü böyle doğmuşum.Yani ben duygum mantığımdan sonra geliyor.O yüzden insan duygusuna pek inanmıyorum..."

Vize işim bir türlü hallolmuyor;buna mütevellit yüzümün boynumun her yerini sivilceler bastı.Sıkıntıdan ölüyorum,havalar da üstüne cabası-öldüresiye sıcak.Uykularım bölük pörçük,yani anlayacağınız Zeynep'in deyimiyle "Tam sıçık bi durum"dayım.Olsun,sağlık versin Allah diyorum,ona bırakıyorum.

Japon bir arkadaşım İstanbul'a gelmek istediğini ama olan olaylar yüzünden tereddütte kaldığını yazmış bana."Bence biraz ertele" dedim.Malum durmak bilmiyor,tatilinden de zevk alamaz.Aynı şekilde diğer Türk arkadaşlarım da öbür turistlere aynı şeyi tavsiye etmiş.
Ayrıca dün adalet konusunda ülkeme duyduğum güven tamamen sıfırlanmış oldu.Ne insan canının kıymeti var,ne hak ne de hukuk.Kendimi güvende hissetmem için bir neden yok.
Yazıklar olsun,diyecek söz kalmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder