9 Ara 2010

diziler filmler kitaplar ve şiirler üstüne

Neden bilmem,bugün bu başlıktan bahsetmek istedi canım.
Dizilerden başlayayım:Türkiyede diziler bok gibi.Açık ve net söylüyorum.Amerikan özentisi gençlikten elbetteki değilim "Ayy ben gosip görlden başka bişi izlemeeaamm" yapmam size merak etmeyin.Gerçekten kötü olduğundan bahsediyorum.Gelmiş geçmiş en iyi türk dizileri "Çemberimde Gül Oya"-"Süper Baba"-"Öyle Bir Geçer Zaman ki" değildir de nedir söyleyin bana.
Yabancı dizilerden ise The Office ile Sex and the City i tek geçerim arkadaşım.Öyle How i Met Your Mother mış falan bence berbat.Evet berbat işte.Esprilere gülmüyorum eğlenceli bulmuyorum.Arka fondan gülme efekti vermiyo mu hele rabbim öleyazıyorum orda!

Filmlerden söz etmem gerekirse o kadar çok var ki!Ama en sevdiğim Into the Wild dır.Hayatımın filmidir;bir ay içinde on kere izlediğim tek filmdir.Konusunun gerçek olması ve hikayenin tuhaf olması ise izlenebilir kılan diğer esaslardan.Bittiğinde kendinizi çok huzursuz hissediyosunuz,kal geliyo.Ne ağlayabiliyosunuz nede "Eee noldu şimdi?" diyebiliyosunuz.Öyle ki tuhaf.
Bir diğeri "Big Fish".Tim Burton ın şaheseri.Hikaye sevenler doğaüstü güçlere inananlar izlesin.Ben çok eğlenmiştim.
"Singin'in the Rain" bir diğeri.Dünyanın en güzel müzikali seçilmesi tesadüfi değil.Gene Kelly,benim hayran olduğum adam,sadece 39 derece ateşle o yağmurun altında dans ettiği için bile ömür boyu başarı ödülünü hak eder.Bayıla bayıla gider diyorum.
Türk sinemasında iki tane yeşilçam ismi vericem garanti izlenmiştir ama:"Dönüş" ve "Açlık".İkisi de Türkan Şorayın.Ah ne güzel kadın!Dönüş,Rusyada ödül almış,ağlamaktan yerlere düşersiniz.Düşmezseniz beni bulun tamam mı bak bulun!

Kitaplar,benim hayatımın en vazgeçilmez ögesi.Ebelemece oynayan,ve sürekli birbirinin eline vuran ve oyunu hiç bitirmeyen çocuklar vardır ya,benim de okuduğum kitaplar hep birbirine dokunur.Bir sigara biterken,o sigaranın son külleriyle diğerini tutuşturmak gibi düşünün.Arada boşluk olsun istemem hiç.Hep hayatımda olsunlar,hep çantamda hep başucumda.
Elif Şafakın ve Sabahattin Alinin tüm kitaplarını tavsiye ederim.Altını çizerek okursunuz,öğrenirsiniz.Bir de "Uçurtma Avcısı"nı.Okuduğum en güzel kitaptı,zaten bestseller da.O ayrı bi hikaye o ayrı bir dildi gerçekten.

Şiirlerde ise Nazım Hikmet canım."Saman Sarısı" şiiri hayatımda cidden özel bir yerdedir ve okurken ağladığım tek şiir olma özelliğine sahiptir.Orhan Velinin de Tüm Şiirleri kitabı alınırsa güzel olur.Seviyorum bu adamın vurdumduymazlığını.Aşk Resmi Geçiti ve Öyle Bir Zamanda Gel ki şiirleri süperdir.
Bu dört kategoriden daha çok çok sayabilirdim ama sıkmak istemiyorum.Sabaha kadar bile konuşurum,hayatımın dört mihenk taşı onlar zira.
Birgün kısmet olursa keyif alırım efendim.Sevgi saygı esenlik...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder