28 Ara 2010

ve olaylar gelişir...

Ya çok ilginç:Geçen gece National Geographicte Moritanyayı anlatan bir belgeselle karşılaştım.
Böyle Afrika falan yada ne bileyim Küba,Senegal gibi renkli yerler dikkatimi çekiyor,izlemekten keyif alıyorum.
Bu hafta Afrikadan Moritanya denk geldi.
"Galaj" diye bir uygulamaları varmış.Özü şu:Moritanyalı kadınların üçte ikisi aşırı kilolu.Nedeni ise onlara göre bir kadın halıda ne kadar yer kaplarsa erkeğin gönlünde de o kadar yer kaplar düşüncesi.En az 60 en fazla 100 kilo olmalılarmış.Bundan dolayı da çocuklarına küçük yaşlarından itibaren kusturana kadar yemek yediriyorlarmış.
Yalnız ciddi ciddi kusturana kadar.
Kadının biri kızını oturtmuş,elindeki kafam kadar kasenin içinde süt var.Dayıyor ağzına içsin diye,kız ağlıyor çünkü patlayana kadar yemiş.Tok.Fakat annesi gayet sakin bir şekilde terliğini çıkarıp kızının başına vuruyor,kız ağlıyor,zorla içtiği sütü kusuyor ama kadın pes etmiyor,dayıyor ağzına kaseyi.Son çare olarak iki tane oklavayı alıp arasına kızın ayağını sıkıştırıp canını yakıyor ve yine içirmeye uğraşıyor ama cık.Kız yine ağlıyor,yine kusuyor.
Tüm bunlar erkekler onu beğensin diye.Onu karısı yapsın diye.Bunun adına "Galaj" deniyor.
İşin tuhafı,yaşı ilerlemiş onca şişman kadının yıllar içinde başgösteren sağlık problemlerinden ders almaması ve aynı deli saçması uygulamayı çocuklarına da uygulaması.
Benim çok midem bulandı izlerken,bir tuhaf oldum.
Düğünlerde gelinlerin siyah giymesi/anne babaların aile büyüklerinin yanında çocuklarını öpmemesi/gelini ilk önce damadın ve anne babasının görmesi ve herkesin toplanıp daha sonra görmesi gibi tuhaf adetleri var ama en ilginci galaj.
Daha çok okumak istiyorum hatta mümkünse gidip göreyim şurayı.İlgimi çeken şey,insanların bu işte bir yanlışlık olduğunu bildikleri halde ısrarla uygulamaya devam etmeleri.
Tezimi kadınlar üzerine yazmak istiyorum.Sunumumu da çok alakasız da olsa Moritanya üzerine yapsam süper olur.Hatta travestilerle ilgili de yapsam olur,nede olsa onların bol popülasyonlu olduğu bir semtte oturuyorum.Bolca da merak ediyorum hissettiklerini,yaşam biçimlerini,bakış açılarını...
Danışman hocama danışmalı...
Hoşça-kalınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder