26 May 2011

naber?-napalım,iş.güç

Efendim bilen bilir,uzun zamandır çalışmak istiyorum ve bunun için her yere başvuruyorum.
Kariyer net en çok ziyaret ettiğim sitelerden biri oldu.Bütün büyük firmalara,yada part time ilanlara başvuruyorum.
Şu alışveriş merkezlerindeki mağazalarda form dolduruyorum.Kasiyerlik yada satış görevlisi olabilmek için.
Bunların hepsini uzun zaman önce yaptım ki,yazın staj yapana kadar en azından biraz çalışıp para kazanayım.
Geçenlerde okuldaydım,o alışveriş zincirinden bir mağaza sorumlusu aradı.Mülakata çağırdı,gittim.
Bana göre başarılı geçti fakat alınmayacağımı anlamıştım;çünkü amacımın para kazanmak olduğundan,aslında öyle modayla çok iç içe olmadığımdan bahsettim.Onlar ise orada kariyer yapma hevesinde birini arıyorlarmış,anladım.
Daha iyi oldu dedim.
Neden para kazanmak istediğime gelince;para biriktirip altına çevirmek için.İki yıldır para biriktiriyorum zaten ama çalışırsam,kazandığım
paraya hiç dokunmam,olduğu gibi altına yatırırım diye düşündüm.Bunu da ilerde bigün master yaparsam yada üçüncü bir dil öğrenirsem,kimseden bir şey istememek için yapıyorum.En azından kenara para atmak kadar güzel bişi yok...

Bu arada bir bankanın staj mülakatına gittim.Testlerden geçtim,direkt mülakatta bulundum.Henüz haber gelmedi,iyi yada kötü sonuç bildirilecek.Fakat istemediğimi fark ettim;çünkü mülakatta bana "Senin bölümündeki bir insanı mutlu eder mi bizim işimiz,emin değilim.Bir araştır bakalım" dedi bölge müdürü kadın.Onun dışında alınacağım ümidini taşıyorum ama pek istemiyorum.
Bu arada başka şeyler oldu.
SGKya aylar önce yaptığım başvuru kabul edildi.Gittim."İstediğiniz zaman gelin" dediler.O bir kenarda duruyor,belli bir tarihte olmadığı için ne zaman gidersem yapabilicem.Cepte staj-1.

Daha önceki yazılarımdan birinde,Bursadaki büyük bir gazetede çalışan bir yazardan bahsetmiştim "irtibata geçtim" diye.Mayıs ayında staj ayarlayacak bana demiştim.Heh işte onunla yine irtibata geçtim.Bana çok güzel bir yanıt vermiş.Evime çok çok yakın bir yerde,yürüme mesafesinde bir DHA var.Hürriyet,posta ve milliyet gazeteleriyle çalışıyor.Benden bahsetmiş ordakilere,gidip konuşmamı istedi.
Havalara uçtum.Evet bildiğin uçtum yani.Hemen ertesi gün gittim,konuştum ve haziran sonu için anlaştık!
Küçüklüğümden beri en büyük isteğim gazeteci olmaktı.Eğer sınava girdiğimiz sene katsayılarda problem olmasaydı,gazetecilik tercih edecektim ki sınavdan da hatrı sayılır ölçüde yüksek bir sözel puanı çıkarmıştım.İçim çok yanmıştır bu konuya ama olsun kendi bölümüm de bana göre.En azından insan sevmeyi gerektiriyor en başta...

Gördüğümüz üzre bu yaz programı şöyle:Haziran sonunda dha stajı,eğer mecalim kalırsa sgk stajı.Bu arada bikaç anketörlük işi çıktı hiç beklenmedik şekilde okulumuzda,kısa süreli,onu da yapıcam kısmetse.Bak bunu söylemeyi unutmuşum!E zaten kasiyerlik olayı olmadı,bari anketörlük olsun.Maksat para kazanalım:)
4.sınıfta ise bakıcaz,plan yapıyorum yine ama ne kadar tutar bilmem.
Zaman göstericek.
Bana şans dileyin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder