22 Ağu 2011

mağazalara kaç tip müşteri gelir?

1)Ne aradığını bilen müşteri:Canımız ciğerimizdir.Keşke hepsi onlardan olsa..."Ya ben keten pantolon bakıyorum ama nerde acaba?" sorusuyla gelirler,gider bakarlar,bazen beden sorarlar.Uğraşması en kolay müşteri tipidir.

2)"Bana kombin yapsana" müşteri:Gelir,"İş görüşmesine gidicem bana bi kombin yapsana" der.O kadar işin arasında bir de!
Hayatta başkası için yapamayacağım şeylerden biri budur.Yani senin üstündeki sana göre güzel,bana göre değil.E onu beğenmiyosun,bunu beğenmiyosun...Yapacak bir şey yok.

3)"Sizce bu olmuş mu?" müşteri:Dener,sonra "Bakar mısınız,sizce bu olmuş mu?" diye sorar.OLMAMIŞ deme şansın pek yok,cidden kötü duruyorsa söylemen lazım.Genelde ve son kertede kendi kararını kendi veren tiplerden oluşur.

4)Dağıtan müşteri:Bunlar belli bir güruhtan oluşur.Sadece gelir,dağıtır ve giderler.Toplamaya çalışayım,bari ucundan katlasaydım falan yoktur.İçten içe sövmenize neden olsa da gülmek zorunda kalabilirsiniz.

5)Anlayışlı müşteri:Yine ordan oraya koştuğum bir gün,bir kadın geldi:"Kızım burda bana göre bol kot var mı?" dedi."Şunlara bakabilirsiniz hanfendi,beğendiğiniz bir model olursa söyleyin,bedenine bakalım" dedim."Bilerek bakmadım çünkü sen buraları daha yeni toplamışsın,herkes karıştırıp da gidiyor zahmet olur,ben de açmak istemedim,sen bak iyisi" dedi.O an kadın benden beş yüz koli kot istese gık demezdim.Sarılasım geldi..."Yok estağfurullah,İŞİMİZ BU" desem de "İftara kadar ayaktasınız zaten" yaptı,çok içten bir teşekkürü hak etti.

6)"İkisinin arasındaki fark ne?" müşteri:Elinde iki pantolon var ve soruyor:"Bu ikisinin arasında neden fiyat farkı var?"
Allahtan cevabı biliyorum var ya...Bilmesem apışıp kalırım,demediğini bırakmaz...

7)Öven müşteri:Kat yapıyorum yine...Kaptırmışım resmen.
Bir kadın kolumdan tuttu."Canım görevli misin?"
"Buyrun yardımcı olayım"
"Biz annem için hırka bakıyoruz da...Ayyyyyy maşallahh ne güzel kızsın sennn,dimi anne,baksana şu burun yapısı falan maşallaaaahhh"
"Ayyy yapmayın böyle Allah aşkına,utanırım teşekkür ederim"
"Utanma canım,bak güzel şeyler söylüyoruz"
Yardımcı olurum,aradıkları gibi bulamazlar."Hadi ben seni tutmayayım,kolay gelsin güzel kız" der ve gider.
Her yanımı ateş bastı utançtan la...

8)Dert anlatılamayan müşteri:"Bunun 42si var mı?"(Mavi bir elbise)
"Bakayım hanfendi"
Bakar.Kalmamıştır.
"Ne demek kalmamış canım?Var ya işte burda!" (Mor olanını gösterir)
"Siz bana mavi olanını söylemiştiniz"
"Hımmm ben alıcam bu moru.Barkodunu sökebilir misiniz?"
"Ürünü aldıktan sonra sökebiliyoruz,malesef"
"Hımmmm...Ya ben bu vitrindeki mankenin üzerindeki 42 bedense onu almak istiyorum"
(Ya sabır çeker) "Bir sorayım hanfendi,bekleticem biraz..."
(Kasaya koşar) "Emine hanım,yardıma ihtiyacım var.Kabindeki kadın sınırlarımı zorluyor" diye olayı anlatır.
Emine hanım gelir,vitrindeki elbisenin 36 beden olduğunu söyler.
"Bunun mavisinden kalmamış,gelirse arar mısınız beni?"
"Biz bayram dolayısıyla unutabiliriz,o yüzden numaramızı verelim,siz ürün takibi yaparsınız"
"Heee hiç mi gelmez?"
Sıkıldınız,biliyorum.
Uzatmayayım daha fazla,çünkü kadın zor ikna oldu.Ama gitti şükür.
Şimdilik bu kadar.Devamı gelir,olmadı siz ürün takibi yapın:)

2 yorum:

  1. mağazaya girer, önce askılara asılmış teşhir ürünlerine bakarım.
    gözüme kestirdiklerim arasından fiyatları bütçeme uygun olan ve ihtiyaç duyduklarımı seçerim.
    seçerken , evdeki giysilerimi düşünürüm, bununla neleri kombinliyebilirim diye...
    sonra gerçekten denemek istediklerim varsa bedenlerimi bulur kabine girerim.
    içime sinenleri ayırır, vazgeçtiklerimi tekrar askılarına asarım.
    tarzım bellidir.
    renklerimde belli sayılır.
    alış veriş ettiğim mağazalar da belli.
    çalışanlar adımla karşılar.
    bu beni memnun eder.
    onlara favorilerini sorarım...
    çünkü mağazada benim göremediğim bir çok ürünü onlar bilirler.
    aldıklarımı giydiğimde eğer avm ye gitmişsem mağazaya girer gösteririm.
    ay elif hanım çok güzel kombine etmişsiniz derler.
    mutlaka bişeyler ilave etmişimdir, ya da değişik bağlamış, bi yerine bişey takmışımdır...
    ayırttığım ürünü mutlaka alırım.
    almakla almamak arasındaysam bu günlük ayırın derim. gelmezsem çıkarın derim...
    ama genelde ne aradığımı bilirim...
    ayakkabı konusunda ikinciyi bile denemem.
    nokta atışıdır her zaman.
    tek model denerim ve alırım...
    her gittiğimde aynı satış personeline sorarım...

    YanıtlaSil
  2. süperrrr!!!! seni de "ayakta alkışlanacak müşteri" ilan ediyorum ablacım,helal olsun:)

    YanıtlaSil