15 Oca 2012

ben de bi'şey söyleyeyim

**Kar yağınca insanlar neden dünyanın en acayip şeyine seviniyormuş gibi bi tavır takınıyor,anlayan beri gelsin.
Facebook'a bakıyorum,herkeste bir "Canım Bursam ne güzel oldun".Hemen kar fotoğrafları atılmış,"Evet Beşevler'de de kar var" yazılmış.
Neyin kafası ki bu?Kışın kar yağar,çok normal.
"Sen içindeki çocuğu büyütmüşsün" falan diye masal okumasın bana kimse...
Bilmeyenler için:Bir yıl dört mevsimdir.İlkbaharda çiçekler açar,yaz çok sıcaktır,sonbaharda hafif bir ürperme olur bolca rüzgar eser,kışın da kar yağar.
Lütfen ama!

**Bugün İngiltere'ye giderken ne kadar para harcanır,vize nasıl alınır falan filanı anlatan bir sunuma katıldım,sonra eve geldim ve ne göreyim?Annem evin on yıldır değişmeyen şeklini değiştirmiş.
Öyle tutturuk değilimdir,hayır değişmesin falan diye.Tebdil-i mekanda ferahlık var ama bu baya absürd bi şekil olmuş.Fotoğrafını çekip öncesi-sonrası yapsam yuh dersiniz.
Televizyon izlemeye kalkanın boynu acıyor,uzanamıyorum da doğru düzgün.Bi saçmalık var.Tantana koptu tabi.
Hadi bunları geçtim de odamdaki halıyla salonun halısını neden değiştirirsin a kadın?Nasıl da inat...En sonunda el attık mecbur da bi şeye benzedi.
Yarın hemen değiştiriyorum sevgili annecim,hiç yorulma sen:)

**Haftanın en absürd olayı,"Bana Her Şey Yakışır" ın Bursa'da çekilmesi değil de yarışan kızlardan birinin Ulucami'nin önünden geçerken "Evet,Emirsultan'a geldik" demesidir.

**Elif ablacım geçmiş olsun,acil şifalar.Seni hep sağlıklı ve mutlu görmek istiyorum,öpüyorum.

**Bu hafta bir iş görüşmesine gittim.Şimdi şöyle:Aslında büyük bir firmada insan kaynaklarında çalışıcam kısmetse,haftanın en az iki günü.Gittim görüştüm,bir iki haftaya kadar arayacaklar,ona göre de çalışma düzenini konuşucaz.
Bundan önce büyük bir firmada kasiyerlik vardı,hem parası hem çalışma saatleri cidden çok iyiydi,zorlamazdı.Neyse çağırdılar,gittim.6 kişi bir masa etrafına oturduk.
İ.K yöneticisi kadın ilk soruyu sordu "Şirketimiz X denilince aklınıza ne geliyor?"
Hemen söyledik:"Kurumsal bir şirket"-"Öncü firma" falan filan.
Yanımda bi çocuk oturuyordu,bizim okuldan maliye bölümü.Tam bir apaçi ama biliyo musun belli böyle,paçasından akıyor.Ne dese beğenirsin?"Alışveriş yapıyoz işte"
Döndüm baktım.İçimden "Sıçtın evladım" diye bağırıyordum ama kadın bu arada ikinci soruyu sordu:"Kasiyerlik sizin için ne ifade ediyor?".
Hemen dedik,zor ve sabır gerektiren bir iş.Standart cevaplar...
İşte tam o sırada bizim apaçi yine ortaya çıktı ve cevabı patlattı:"Dıt dıt yapıp geçiyoz"
Elimle direksiyon döndürme hareketi yaptım ve içimden "Şu anda sıvıyosun" dedim.Hayır zaten öve öve bitir falan diyen yok ki,adam gibi cevap ver yani.Mülakattasın sonuçta.'Dıt dıt yapıp geçiyoz' ne lan?
O sırada kadın, "İşte öyle dıt dıt yapıp geçmek değil,herkes öyle sansa da.Sandığınızdan daha zor daha ve sabır gerektiren bir iş.Mesela açık çıkmaması gerek,müşterilere güleryüz göstermeniz gerek" derken,bizimki anında cevap verdi:"Benim burda bir kaç arkadaşım çalıştı,nasıl bi iş diye sordum,valla dıt dıt yapıp geçiyoz dedi."
Muhtemelen bu denyoyu almadılar,bilmiyorum ama beni ikinci görüşme için aradılar.Bu diğer koltuk firması işi çıktığı için gidemedim ama başka bi iş çıktı da demedim,manyak mıyım ben?:)
Böyle yani.Bilin diye söylüyorum,dıt dıt yapıp geçiyoz.
Çüüüzzzzzz!!!!:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder