1 Haz 2012

Sona doğru,adım adım.

Kendimi ilkokulda,yemekhaneye inerken hatırlarım hep.Koşarken çok düşünürdüm(bunun bide diğer versiyonu var haha).
Bir gün kendi kuş beynimle şöyle bi hesap yapmıştım:"İlkokul 8 yıl,lise 3;üniversite 4 yıl...oha ya 15 yıl mı okuycam ben?"
Yılların su gibi akıp geçmesi diye bi terim var;o kadar çok dolaşıyor ki dillerde,amaaannn yapıyoruz hemen.Halbuki çok doğru.
15 seneyi nasıl bu kadar hızlı devirebildim?Anlamak imkansız...
İlkokulda çocuk aklımla insanları gözlemlemem,kızların tavırlarına,erkeklerin duruşlarına bakmam;matematikle aramın asla düzelmemesi,hayat bilgisine bayılmam,arkadaşlıklar ama çok da kalıcı olmayanları...
Lisede sınıftan içeri girdiğimde,dış görünüşüm çok sıradan ve saçma olmasına rağmen,(belki de dışarıdan çok kibirli durduğumdan)çok fazla erkekle çıktığımı düşünenler,sonradan gelip "Aslında hiç de öyle değilmişsin" diyenler;oturduğum sıranın beni Zeynep'e,katıldığım 19 mayısın Ayça'ya,bindiğim servisin Ece'ye,Ece itibariyle de Tuğçe'ye getirmesi..1.sınıfta "Sözel yazıcam" ben derken,rahmetli matematik hocam sayesinde matematiğimin ciddi seviyede iyileşmesi ve her bölümü seçebilecek kadar yüksek bir ortalama yaparak son dakikada tmye geçmem...Zeynep'in her tenefüs sınıfıma gelmesi,benim ona gitmem;kızlarla buluşmalar,dertleşmeler,çözülemeyen geometriler,asla gelmeyen sevgililer,konferanslar,sınıfın neşesi,öğretmenlerin en sevdiği öğrencilerden olmak,her gün yenilen poğaçalar derkeeen beyazlar içinde mezun oluşum...
Derken üniversite...daha 4 yıl var bitmesine derken;kapısından girip salak salak bakınışım,birini durdurup "Ya nerde bu sınıf?" deyişim,iktisat dersine malak malak bakmam,Merve'yle karşılaşmak,oturup dertleşmek,kızlarla-tabi sonradan 2 merve,1 didem,1 hazal olduk biz- ders aralarında sinemaya gitmek,notlaşmak,ders arasında sınıfta sevmediklerimizle ilgili konuşup konuşup bana "Hazal yaa valla delisin yaa" demeleri,ki bu sözü asla unutmayacağıma emin olunuz,sevgililerimizin olması;7 yıl çıkana "Oha yaaa kızım ama süper var ya,inşallah devam etsin"-ayrılana "Hayırlısı bebişim" denmesi.Çay içmek,Merve'nin yurdunda kalmak,balkonda 3e kadar çekirdek çitlemek.Tabi bu üniversite hayatı boyunca,2 yıl halkoyunu oynamayı,öğrenciyken çalışmayı,stajları ve ingilizce kursunu devirmek ve hala bazı şeylerin yetmediğini,gönlümün bambaşka diyarlarda gezdiğini görmek...

Az bile yazdım da...Sahi bitti mi yani?
Kepimi attığım güne kadar,kendimi hala öğrenci bilirim ben.
O gün çok fazla yoğun duygular arasında göç edeceğimi bildiğim için,kendimi şimdiden frenlemeye çalışıyorum.
Ama her şeyin bir bitme noktası var,bundan sonra yeni kapılar açılacak bana.
Hadi bakalım,hayırlısı bebişim.

5 yorum:

  1. ben bugün kep giydim, fotoğraf için. on gün sonra da tören var. bitti bildiğin. buruk muyum, korkuyor muyum nedir bilemedim, karmakarışığım Hazal. ve benden bi tane daha görmek ne güzel, ne yazmak istesem yazmışsın mutlu oldum :) Çok çok büyük güzellikler getirsin bu mezuniyet bize:)öptüm:)

    YanıtlaSil
  2. hem korkmak hem üzülmek,ben seni anladım dilara:)umarım bundan sonra her şeyin en güzeli en iyisi olur bizim için...öptüm ben de çok:)

    YanıtlaSil
  3. hani demişsin ya yeni kapılar diye...hayatın sana sunduğu güzelliklere inanamayacaksın.
    zamanla her şey o kadar rayına girecek ki, sen hep daha ileriye dikeceksin gözünü. azimli ve başarılı ilerleyeceksin. bu süreçte seni kıskananlar senin yanında kendilerini kötü hissedecek ve yanında olmamayı tercih edecekler( kendi psikolojileri için) ama sen umursamayacak yola devam edeceksin.
    hayatta hep başarıların olacak annen seninle gurur duyacak.
    amacın olacak hayatta.
    zor geçen günleri tebessüm ile anacak ve güzel günlerin keyfini çıkaracaksın.
    ama hayat boyu kendini geliştireceksin.
    karşına gerçekten değerini bilen biri çıkmasa da zamanla neye sahip olduğunu anlayacak ve sana sımsıkı sarılacak...
    sonra anne olmaya karar vereceksin.
    ve anlayacaksın ki işlerin en zoru bir insanın rehberi, modeli olmakmış.
    senin gibi güçlü karakteri olan, azimli ve başarılı bir evlat yetiştireceksin.
    hayatın boyu arkasında duracaksın annen gibi.
    hep ben varım diyeceksin.
    o seninle gurur duyacak ...
    çünkü sen gurur duyulacak bir eş, bir anne olacaksın....

    çünkü ben seninle gurur duyuyorum

    YanıtlaSil
  4. hayırlı olsun hazal! darısı biz bu 'kutlu' haberi almayı bekleyenlerin başına :))

    YanıtlaSil
  5. Elif abla valla sen beni ağlatmak istiyosun yaa...İnşallah her şey senin dilediğin gibi olur hayatımda,çok ama çok teşekkür ederim hem dileklerin hem de benimle gurur duyduğun için...umarım hakkını veririm.tekrardan eline,kalemine,güzel kalbine sağlık...

    Elenicim çok teşekkür ederim.Ben de hala sınav sonuçlarını bekliyorum.Darısı başına:)

    YanıtlaSil