29 Eki 2012

En tuhaf bayram.

Sabah gözümü açtığımdan beri haberleri takip ediyordum.
Hükümet Ankara'da yürüyüşü yasaklamış,gelen arabaları durdurur olmuştu.
Ne olursa olsun ülkeme inancım tam.O bariyerler aşılıcak,örümcek beyinlilerin dedikleri yapılmayacaktı!
Televizyon da gerçekten enteresan bi dünya.Tüm ana kanallarda kadın programları var,sadece NTV ve CNN de kutlamalar gösteriliyor.
Hemen Hürriyet'in sitesini açtım.Zaten her sabahki rutinim Hürriyet okumak.Haberler çok iç açıcı değil ama umutlu.İnsanlar sabah erkenden meydanlara koşmuş,ne güzel.Ankara'da da koşmuşlar.Süper.
Zaman ilerledikçe daha da çok bakar oldum neler olup bittiğine.Bir baktım pir baktım ama.Çenem titremeye başladı.Nasıl küfrettiğimi bi ben bilirim.Bir hışım odaya geldim ve anneme saydım içimdekileri:"Böyle şey olur mu ya?Nasıl bi ülke olduk biz?Adam türk bayrağı açtığı için dayak yiyor,polisler biber gazı sıkıyor,cop kullanıyor.Sanki memleketi soyduk anasını satayım!Elin puştları dağlardan inip gösteri yapınca ses çıkaran yok tabi!Allah kahretsin ya,ülkenin geldiği duruma bak.Atatürk yaşasa kahrından,utancından ölürdü.Yazıklar olsun!"
Sonra biraz daha zaman geçti.Haberlere bi baktım,"Ankara'da bariyerler aşıldı" yazıyor!Oh be dedim,oh.Yine de bir şeyler değişebilir bu ülkede demekki.
Rhiannon 30 ağustosta bana şöyle demişti:"Sizin siyasi durumunuz çok enteresan.Siz Atatürk'ü çok seviyorsunuz,hükümet sevmiyor,unutmanızı istiyor"
"Öyle ama biz onu asla unutmayız" dedim.
Öyle olacağına inancım tam.
Akşam FSM'deki cumhuriyet yürüyüşüne gittim.O kadar çok insan vardı ki,gurur duydum.Metrodaki bütün insanlar FSM durağında indi,bayraklarına sarınıp koşa koşa meydana gitti.Bayıldım."Atatürk'ün Askerleriyiz" sloganını hep beraber,tüm içtenliğimizle söyledik.Ve sonunda olaysız dağıldık.
İnsanları yormanın ne alemi vardı?Polisi,sivili mahvetmenin?Mis gibi yürüyüp gelicekti insanlar.

Belki hükümet bugünden sonra ayağını denk alır.Türk ulusunun her daim atasına sahip çıkacağını,onu unutamayacağını anlar...
Her şey için bugün bir kez daha teşekkür ettim Atatürk'e.
Bir dua geçiverdi içimden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder