7 Oca 2013

Bir sınavın anatomisi.

Evveeeettt,nihayet ben de milyonlara hitap eden sınavlardan birine dahil olayım diye IELTS e girdim!
Bursa'daki tarih bir hayli geç olduğundan,İstanbul'a gittim Zeynep'i de alıp.Şahane abisinde konakladık,bizleri gezdirdi,harika insanlarla tanıştırdı yine,güldük eğlendik,büryan-perde pilavı ve şahane kabak tatlıları,efenime söyleyeyim enginarlar yedik veeee sınav anı geldi çattı!
                                   ***
Efendim malum,IELTS bi tofıl kadar olmasa da "kasan" bi sınav.
Ne zamandır,"Ne yapsak acaba?" diye bakıyordum az da olsa.Hatta sipiking konusunda bi abladan destek de almıştım.Gelgelelim,sınava girmem gerektiğini öğrendiğimde sınava tam 3 hafta vardı!Hem zaten ingilizce seviyem de asla ama asla yeterli değil geçmek için ama napalım,el mahkum bir deneyelim dedik.
Zeyneple beraber gittik."Piyano eşliğinde çay saati" olan bir oteldeydi.(VAY VAY VAAAYYYY dedim,dalgamı da geçtim,hayatta kaçırmam)
O kadar çok insan gelmiş ki,üç salona ayırmışlar.Neyse,buldum hangi salonda gireceğimi.Dediler ki,"Fotoğraf çektirmeniz lazım".Tamam.Kimlik numaramı söylüyorum,"Böyle biri yok" diyor adam!"Nasıl ya,nasıl yokum?" dedim,attım kendimi yere,tepiniyorum,bağırıyorum falan(Oh,come on!Back to the facts ya!)Adam en sonunda adımı soyadımı yazdı,baktı ve "Hanfendi kimlik numaranızı yanlış yazmışlar,mail atmanız lazım" dedi.Şöyle bi baktım."Şu önünde duran bardağı görüyon di mi?" dedim,"Hee" dedi."İşte al onu,benim kafamda kır" deyince bozuldu.Niye bozuldu anlamadım yani,kurumca yaptığınız hatayı neden çekmek zorunda kalayım arkadaşım?(Korkma,demedim demedim.Çok kibardım o gün)Yine de çektiler fotoğrafımı,adam gibi "gülümsemek" gerekiyormuş;ben yine tüm dişlerimi gösterdim de "Hanfendi(ayyyyy!bana hanfendi dedi!) sadece tebessüm edelim hafifçe" dedi.("Edelim" de ne salakça bi kelime lan,'gel beraber çektirelim' moduna bağlıyor insanı!)

Neyse geçtim salona oturdum.Kadın ingilizce olarak anlattı.Listening ile başladık.Baktım birkaç şeyi doldurabiliyorum,"LAAAANNN" dedim içimden,Ankara'nın Bağları'nı oynadım.Hayır çünkü cidden kasan bi sınavmış,duyduğuma göre bildiğin öss gibi hazırlanıyomuş insanlar,benim haberim yok.Hatta ve hatta yirmi iki kez giren varmış bu sınava.Peh dedim ya,Türk insanı abartmada dünya birincisi zaten ezelden beri.Avrupa'ya kaptırmadığımız tek kulvar anasını satayım...
Listening bitti,boşluk bıraktıklarımı salladım.Sonra reading başladı,kitapçığı gördüğümde başımı geriye atıp "YANDIM ANAAAAAĞĞĞMM" diye bağırdım.3 tane eşşek gibi paragraf var ve hepsi tıpla alakalı...Süre 1 saat...Hem anlayıp hem soruları cevaplaman lazım.Afedersiniz ama sıçtım yani.Çünkü asla yetişmiyor ve yapabilmemin de imkanı yok.Yarısı da boş.Aman dedim,ne olursa olsun yani,kendimi öldürcek halim yok.Çünkü sınava gelirken kendime şöyle demiştim:"Sen kendini kassan da yapamayacaksın,kasmasan da...E kasma da bari sağlığına bişi olmasın".İnsan böyle düşününce çok rahatlıyor,benden söylemesi.
                                   ***
Reading bitince writing başladı.Yazıda fena değilimdir,aklıma ne gelirse yazdım.Valla nasıl bir sıralamayla gitmemizi bekliyolar bilmiyorum ama o anda Allah ne verdiyse sıraladım.Şu yazdığım hiçbir bölümden emin değilim,büyük ihtimalle hepsi düşük gelicek,elden bişi gelmez,daha önce de söylediğim gibi.Neyse,speaking bölümünü ise ertesi güne koymuşlar.Öğleden sonra yine bir oteldeydi.Gittim,Rebecca diye bir kadınla konuştum.Daha önce aklıma gelen hiçbir cümleyi kuramasam da epeyce bi yardırdım,müthiş hatalar yaptım,bi ara dimağım durdu yemin ederim,aklıma bişi gelmedi ama toparladım iyi kötü.Soru sormasına fırsat bırakmamak burada amaç,az da olsa başardığımı düşünüyorum.

Böyle yani.
Hiçbirinden harika sonuçlar beklemiyorum,hatta vasat gelebilir çünkü ingilizcem bu sınava yeticek kadar iyi değil.İngilizce eğitim görenler bizden her zaman bir adım önde,bunu unutmamak lazım...
Bakalım,yine de skor yüksek gelirse(hayal bunlaaaarr) yazarım burdan.

2 yorum:

  1. hadi bakalım, geçmiş olsun :) umarım dilediğin gibi güzel güzel sonuçlar alırsın, alamazsan da üzülme sakın küçük hanım :)))

    YanıtlaSil
  2. Yok yok üzülmem,olmayacağını bildiğim bişi için strese girmek anlamsız:):)çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil