6 Mar 2013

En aklıma gelmeyecek insandan en anlamlı cümleleri okudum!

Bu biraz geç bi yazı olacak-aynı zamanda da kısa- ama olsun.
Müslüm Gürses'in vefatına üzüldüm.Kendisine karşı nötrdüm ama "Bir Ömür Yetmez Ki" yi severdim ondan dinlemeyi."Aşk Tesadüfleri Sever" şarkısını da ayrıca müthiş seslendirmişti.
Kendisiyle olan ilişkim bu kadar.Fakat kişisel olarak bir hoş bulduğum,tavrını sevdiğim biriydi.
İyi adamdı yani.
Benim bu yazıyı yazma sebebim ise,yaban ellerde hiç beklemediğim birinden cenazesine ait "güzel" cümleler duymamdı.
Cenazede de güzel cümle mi olurmuş demeyin,olur.Bir insanın sevilip sevilmediğinin en büyük göstergesi bence cenazeler.Hatta Güler Sabancı,Mehmet Ali Birand'ınkinde "Cenazeler insanların final skorlarıdır" diyerek demek istediğimi bir cümleye indirgemiş.
Buradaki atak,Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik'ten gelmiş.Akp kadrosundan genel olarak hazzetmediğimden,demeçlerini falan okumaktan kaçınırım.Çünkü sinirlerim bozulur,elimde değil fakat bu kez cenazeye ait konuşmaları okurken "Allahım yarabbim bu ne içtenlik" dedim.Belki enteresan gelicek ama keşke benim cenazemde de böyle şeyler söylense diye düşündüm.
Naif ve de şiirsel buldum.İçten olduğunu da biliyorum,çünkü dini konulara vakıf insanlar onlar-hepimizin de bildiği gibi-.
Aynen aktarıyorum.Siz ne düşünürsünüz bilmem ama cidden güzel.
Hoşçakalınız...

"Başımız sağ olsun Allah gani gani rahmet eylesin. O bize demişti ki ya gittiğin yerde mutlu ol ya da kalbimde tahta sahip ol. Biz inanıyoruz ki o gittiği yerde mutlu olacak. Biz onu ne kadar seversek sevelim onu yaratan kadar sevemeyiz. O onu daha çok sevenin yanına gitti.
Biz şunu gördük, her şarkısında her sözünde Anadolu insanının dile getiremediği isyanını büyük bir tevazu ile dile getirdi. Sadece bir hayata sahip olmak, ama güçlü bir sese sahip olmak her kula nasip olamaz. Dün acı haber geldiğinden beri Adana'nın Urfa'nın İstanbul'un İzmir'in sokaklarında 7'den 70'e herkes büyük bir ustayı son yolculuğuna uğurlanmanın hazırlığını yaptı.

Bu törenler çok önemlidir. Devletin büyük bir sanatçıyı uğurlaması çok önemlidir. Ama sokaktaki vatandaşın bir sanatçıyı uğurlaması hepsinden önemlidir. Bu millet ona dua ediyor. Biz bugünden itibaren Anadolu'nun sesinin biraz daha eksik olduğunu biliyoruz. Ama nihayetinde onun da anlattığı gibi bu hayat gelip geçici bir hayat. Netice itibarıyla dışlanmışların, bir kenara itilmişlerin gönlünde taht kurmak çok önemli… O bunu başardı. Evet, erken gitti. Ama birçok hayatın sığacağı bir hayat yaşadı. Onu hiç unutmayacağız. Bugün bütün Anadolu onu kucaklıyor. Sayın Başbakan'ımız adına bütün sevenlerine başsağlığı diliyorum Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder