30 Nis 2013

İyi ki doğdun anne!

23 senedir bensiz geçirdiği bir doğum günü bile olmadı.Taa  ki  bugüne kadar.
Doğum gününü daha önce hiç,"coğrafik olarak iki saat geride olan bir memleketteki bir şehrin pub'ının bahçesinden" telefonla kutlamamıştım.Doğum günü şarkısını ona telefondan söylememiştim,onun yerine 30 ya da 31 Nisanda saatler 00:01 olduğunda ayaklanıp sarılmayı adet edinmiştik çünkü.Ondandı bu ilginç gelmeler.
Annemin ömrü her zaman bir şeyleri ya da birilerini beklemekle geçmiştir.
Anormal sabırlı ve anormal neşeli olduğu için,"yok yok bunu asla atlatamaz" denilen tüm durumları başarıyla ve büyük bir içsel huzur duyarak atlatmıştır.
Saflık derecesinde iyidir.Kahvaltı sonrasında içtiğimiz kahvelerde konular döner dolaşır,hep bu mevzuya dayanır.Neden bunca insana bunca iyilik yaptığını ölsem anlamam ama neticelerine bakınca ona hak veririm.Karşılık beklemez o çünkü.
Gençliğinin en güzel yıllarını;önce hiç düşünmediği,sonra etkilendiği ama gözünün önündeki perde kalkınca hiçbir olurunun olmadığını anladığı bir adamla geçirmiştir.Yaşım ilerledikçe baktığım tüm fotoğraflarında gözlerimin dolmasının nedeni bundan.Mutluluğu dibine kadar hak etmiş,verdiğinden çok daha fazlasını almaya muktedir böyle bir insanın kaderinin tamamen zıt bir yöne gitmesini çok ilginç bulduğumdan.Hep merak ettiğim bir soru var kafamda:devamında dayanamayıp ayrılmayı,dimdik durmayı,herkese yetmeyi,iki çocuğuna güçlü ve mutlu olmayı öğretmeyi bu küçücük kadın mı başarmıştı?Ben olsam yapabilir miydim acaba?
Ondan çok şey öğrendim.Nasıl doğru düşünülür,insanlara nasıl saygı duyulur,neşe neden önemlidir,sabah yataktan kalkar kalkmaz sinirli ya da agresif olmak neden saçmadır(Allahtan değiliz,yine onun sayesinde) gibi küçük ama hayat kurtaran pek çok şey.
Her şeyimi paylaştığım hem bir anne,hem deliler gibi gülüp "Oha anne hahahahah" diyebildiğim bir abla,hem akıl verdiğim ve beni merakla dinleyen küçücük bir çocuk o.Beklentileri az,dünyası geniş,zekası çok.Onun olduğu her yer bana "cennet",bana "güven" demek.O varsa sırtım yere gelmez,o varsa beni hep özleyen biri vardır;o varsa iki eli kanda da olsa bilirim ki gelir bulur beni.
Her şeyin en güzeli,en neşelisi,en tatlısı onun olsun.
Güzel annem sen bana hep ses,nefes,ışık oldun...Dilerim bu yıl ışığını bulursun...
Doğum günün kutlu olsun...
Seni çok seviyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder