6 Kas 2013

Ben senin LÖM olma ihtimalini hiç sevmedim.

Farkında mısınız bilmiyorum ama bu ara yeni bi moda türedi:"Lömlük."
Bilmem siz de aynı kelimeyi mi kullanırsınız ama eğer bilmiyosanız açıklaması bedava:Lömlük tam olarak," daha kibar bi yolunu bulup söylemek yerine,bir kelimeyi daaan diye kafasına atar gibi söyleme olayı".
"Çok direkt" diye tabir edilen insan türüyle "Löm" diye tabir edilen tür başka.Çünkü direkt olanlar size gerçeği söylerler,acı bile olsa lafı evirip çevirmezler.Löm denilen insanlar ise en olmadık yerde ve zamanda,en "patavatsız" şekilde sizi huzursuz hissettirecek kadar ağır ve saçma şeylerden bahsederler.
Bu cidden yeni bi moda,özellikle de kadınlar arasında.
Babam bazen bana çok kızdığında-çünkü ona her zaman duymak istediklerini söylemem ve bu da bir erkeğe asla yapılmaması gereken şeylerin başında gelir- "Hazal bazen çok lömsün" der fakat ben kendimi hiç de o "löm" diye tabir ettiğim insanlar gibi görmedim.Bana "Fazla direkt" diyebilirsiniz ama "Löm" asla.
Mesela ben bir şeyi beğenmezsem,ne bileyim birinin kıyafetini,makyajını,saçını ya da yüzünde bi sivilce falan ne bileyim bişi fark edersem,kalkıp şöyle demem:
"Neden bunu giydin,cenaze elbisesi gibi"
"Sivilcelerin her gün daha kötüye gidiyor"
"Saçını niye böyle yaptın,git düzelt çok kötü olmuş"
Ne ya bunlar allasen?Anlaması imkansız çünkü bu tip şeyler benim umrumda olmaz,bakmam bile.Ciddiyim.
Karşınızdaki insan çok hassas olabilir,insanız ya biz hassas olmasan da insansın işte.Ben bu kadar dikkatli davranıp,beğenmediğim şeylere bile "Hoşmuş" diyosam sırf senin kalbin kırılmasın,neşen kaçmasın diye,sen bana lömbedenek "Bu ne ya?" diyemezsin.Yok abi öyle bi hakkın.
Kıskançlık var dersiniz,eyvallah vardır da bu kadar da belli edilmez birini kıskandığınız.
Öyle biri vardı hayatımda,başkaları söyleyene kadar da fark etmedim kıskanç bi tip olduğunu aslında.Kendisi hep göz önünde olmaktan hoşlanan,insanların kendisine bakmasından haz duyan biriydi fakat istedikleri bi türlü olmadı -hatta çok güzel olmasına rağmen- çünkü herkesi irite etti.
Ben ise insanların önünde olmaktan hoşlanmayan,herkesin her dakika kendisine bakmasından rahatsız olan bi tip olmama rağmen zaman zaman ondan daha başarılıydım,hiç tahmin bile edemeyeceği işlerin başına getirildim ve bundan da hiçbir zaman gururla bahsetmedim,"Hayır yani neden beni seçtiler anlamadım" falan diye kendi kendime konuştum.O ise sürekli bi " o olmamış", "bunu yapma" durumundaydı.Sadece ara sıra "Sen çok zekisin" derdi-hayret nasıl oldu da dedi-,ki onu bile asla kabul etmem.Sonunda,çok abarttığı durumlardan birinde,"Sen beni kıskanıyo musun?" diye şakayla karışık gülerek sordum ve gülerek "Evet" dedi.
Hah dedim al.

Geçenlerde facebookta "Sektöründe öncü firma" başlığı altında ilan veren firmaların gereksizliğinden,nitelikli eleman sayısını yarıya indirdiklerinden çünkü kimsenin güvenip de başvurmayacağından bahsettiğim bi yazı yazdım."Daha sen bana adını vermiyosun ve sana güvenmemi bekliyosun,olcak iş değil" gibisine getirdim,hatta bi arkadaşımla yorumlaştık.Neyse ertesi gün bi baktım,kişi listemdeki biri altına aynen şöyle yazmış:"Hazalcım bu yorumunu tecrübesizliğine veriyorum. Bazen dolu olan bir pozisyonun yerine çalışan aradığında da o şekilde ilan verilebiliyor:) başvurmazsın olur biter ne sinirleniyorsun. Hem bu ne ki çalışmaya başlayınca nelerle karşılaşacaksın."
Bu ne tip bi lömlük bana söyler misiniz?
Kaldıramıyorum,cinlerim tepeme çıkıyo ya.Ben bu kadar hassas davranırken insanların bu kadar daaan diye,başına taş atar gibi savura savura laf söylemesini anlamıyorum.
Ve bu kadın en az 30 yaşında!
Söylediklerimden zerre bişi anlamadığı,hatta tamamen yanlış anladığı gibi bide bana lafı giydirmeye kalkmış.Hayatta en dayanamadığım şeylerden biri,gözüm dönüyor;o sakin tip gidiyor,yerine insanların tırsacağı kadar sinirli bi Hazal geliyor.Yazdım gayet güzel bi şekilde,cevabını aldı ve o gün bu gündür de ses seda yok.Hey Allahım nelerle uğraşıyoruz ya!

Bu tip insanları yakın çevremde tutmuyorum,çünkü sinir hastası oluyorum.
Gelmeye çalışan olursa da şimdiden söylüyorum:Lütfen uzak durun benden löm insanlar!
Lütfen!
Benden size hayır gelmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder