19 Kas 2010

ehue ehue

Bilmem sizde dikkat ettiniz mi-de ayrı yazılır- Facebooka adapte olmaya çalışan,orta yaşı geçmiş kişilerin yazdıkları,informationları,yorumları komedi mi komedi oluyor.
Bizim nesil bir hayli rahat,kendinden emin tavırlı."Evladım bir baksana ne yapcam nasıl paylaşcam ben bunu?" diyerek gözlüklerinin ardından sorular soran,ve o mouse eline hiç yakışmayan yaşlı kişinin yanına,sanki yıllardır aynı işi yapmaktan sıkılmış bir devlet memuru mazbutluğuyla varıp,klasik "Öf yeaaa bu mu?" eşliğinde ,ŞAK TAK TAAAKKK KIRT MIRT seslerine katık olarak (tuşlara fazlaca basmaktan) "Oldu" deyip hayır duası aldığı o an,adeta bir zafer kazanmış boksörün kendinden eminliği,Murat Boz şarkı söylüyormuş da arkasından milyonlarca el nedendir bilinmez suratına dokunuyormuş(bkz:nananananananaaaaa mecnun olamam ben);adeta ortamda Kıvanç Tatlıtuğ bok yesin(kibar babamın lafıdır) edasıyla takılırmışcasına odasına yönelir.

Orta yaş ve üzeri ise işi fazla ciddiye alır.Bazıları sanki iş ilanı verir gibi şu:"Kendi hakkında bir şeyler yaz" bölümüne şöyle yazar.Ben karşılaştığımdan biliyorum:
"19.. doğumluyum.X şehirde oturuyorum.İki çocuğum var üniversitede okuyan.Devlet memuruyum.Hepiniz Allah'a emanet olun"
Vayyyyyy hocam çok içlendim lan!Yarışmacı arkadaşlara noldu?Hani başarılar dileyecektin?Hani anlaşmıştık aa çok ayıp!
Bazılarının da webcam fotoğrafları olur.Ekseriyetle el çenede,gözler ufuktadır.Ve bunu profil yaparlar.Altındaki yorum şöyledir:
Webcamdeki amcanın kızı:"Düşünceli gördüm seni babacığım?"
"Eee hayat şartları kızım".
Yani yıllar önce Nazım Hikmet "Bana yarım asır sonrasının resmini çizebilir misin Abidin?" deseymiş,Abidin Dino ona webcam amcanın resmini verirmiş.Öyle bir hayat şartı anlayışı,anlatışı var ki acı gözünden akıyor adeta.Bir böyle "Dertler derya olmuş ben de bir sandal" havası veriyo alttan alttan.Görseniz aklınız divandan atlar.

Paylaşılan videolar da genellikle Güllü "Zehir oluyor gecelerim",Günel "Didem didem" falan olur.İşte o an,içindeki kıroyu keşfedersiniz.

He birde bunlar normal hayatta olmadıkları kadar kibar dururlar facebookta.Onlara yakışan odur zira.Orta yaş üstü,yaşını başını almış çoluk çocuğa karışmış insanlardır.Kendilerinde,Petek Dinçözden az olmasın,bir topluma çoluk çocuğa örnek olma,bir toplumsal mesaj verme kaygısı vuku bulmaktadır.
Bunların ilk örneği annemdir.Facebookun kibarları yarışması düzenlense garanti birinci.Bak şimdi olaya bak;annem yemek kurslarında bizim.Halkla İlişkilerde.
Facebooktan tanıtım yapıyor,o sırada da kursiyerlerden biri,fotoğrafın altına şöyle yazıyor(Fotoğrafın yayınlandığı gün,eve yorgunluktan yürüyemez halde geldiğini ekleyeyim),
X Hanım:Dilekciğim sen bıçağın değil mutfağın ustasısın,senin düzenin olmasa ortalığı düşünemiyorum,eline sağlık..çok mutlu ve neşeliyiz sayende.
Anneemmm::X hanımcım(hanımcım mı?hahaah:) ) çok ama çok teşekkür ederim:)sizler mutlu ve neşeliyseniz bunlar tatlı yorgunluklar olur bizim için:):)
Evet evet bizede gelince aynen böyle dedi."Canım çıktı laaann hadi bi mandalina getir de yiyelim Hazal kız" hahaah:)
Kabız gibi fotoğraf çekinirler mesela.Kendilerini sıkıp objektife bakarlar kös kös.Çok gülerim.Genelde hayvanlar aleminin bir üyesi yada bir manzara fonda olur bu.Bilimum iş fotoğrafları olur.Klasiktir.
Doğumgünü mesajları şahanedir.For egzempıl:"Doğum günün kutlu olsun nice yaşlara.Geçen gün bi arkadaşı gördüm pastane açmış kendine senden bahsettim git bi bak"-NOT:Yaşanmıştır okunmuştur.Seyirliktir:)
"Nice yaşlara evladım,annen ve ben seninle gurur duyduğumuzu belirtir,başarılarını beğendiğimi söylerim.Allaha emanet ol annen öpüyor bende öpüyorum hoşçakal" ehahheheha:)

Sonra mesela hiç şeye şahit oldunuz mu?Bu büyükle bir ortak akrabanız vardır.Buda gider o ortak akrabanın fotoğrafına methiyeler düzer.Bir ara sorarsınız:
"Ya W abla sen geçenlerde vıdıdı nın fotoğrafına bişi yazmışsın ne güzel bi yazıydı öyle"
"Amannn o mu gudubet,günahım kadar sevmem aslında da hatrı var..."
"...Mavi Ekran..."
Başıma geldiğinden biliyorum.
Neyse şimdilik bu kadar yeter.Aklıma geldikçe yazarım,yüklenmesinler bana şimdi şurda.
Hoşça-kalınız...
DURUN Bİ DAKİKA!
Albüm adlarının "Hey Gidi Günler Hey!" olduğunu söylemiş miydim?İçten ve "bin atlı akınlarda o gün çocuklar gibi şendik" havası.haahahh hadi gittim:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder