14 Oca 2011

her derde deva

Her derde deva,her yarayı iyileştiren tek kapı,ne bir arkadaşın yanı,ne de herhangi bir akrabadır.
Çünkü onların yanında her zaman derli toplu olmak zorundasınızdır.Dağılma lüksünüz sınırlıdır.
O yüzden tek kapı anneanne yanıdır.
Sizi her zaman olduğunuz gibi kabul eder.Tek eş çorapla bile gitseniz,hıoldjırk diye burnunuzu bile silseniz,altı ayrı üstü ayrı şişhane eşofman bile giyseniz tek laf etmeyecek,sizi karşılık beklemeden bağrına basacak ender bir kişidir "anneanne".
Kimse onun kadar güzel reçel yapamaz,patates köfte kızartamaz yada muhlama yapamaz.
"Ya anneanne bak canım çekti şimdi,bir muhlama olsa da yesek" dediğinizde ve muhtemelen unutup uyuduğunuzda,sabah kokusuna kalktığınız ve sevinçten gülerek uyandığınız yerdir anneanne yanı...
"Akşam sana kalmaya geliyorum" dediğinizde,menüsünde patates köfte olması gerektiğini siz söylemeden bilir.Bayıldığınızı bilir.Pilavına da seviyorsunuz diye garnitür katar.
Şapka yada kazak örmesini istediğinizde gidip hemen ip alan insandır.Yetiştirmek için motor takmış gibi hızlıdır.Üşümenizi istemez.
Sevdiği için izlediğiniz "Fatmagül'ün suçu ne?" dizisinde hemen tencerede mısır patlatır,sonra onu üç ayrı büyük tabağa bölüp ayağınıza getirir.Yerken bir yandan da "Ha bu kadının(fatmagülün yengesi) ağzı dili lal olsa ne iyi olurdu.O..pu" demesiyle kakır kakır gülersiniz karşılıklı.
Hitap tarzınız 'kuşum,şekerim,bacım' olduğunda "Ehhh bi kuş deme bana" dediği an önce bu ciddiyete şaşırır sonra yine karşılıklı gülersiniz.
Bayramda ve doğum gününüzde para verir.İstemezsiniz cebinize sıkıştırır.Gülersiniz.Sarılırsınız.
"Hadi anneanne" deyip sarılır ve laylaylayaay şeklinde dönerken,"Kız bi dur başım döndü" diyerek güler.
Bazen çok sıkılırsınız her şeyden,gider dizine yatarsınız,saçınızı okşar.Uyursunuz,hiç konuşmazsınız.İyileştirici yanı burdadır.
Başınız ağrıdığında size çorba yapan insandır.
Ve siz uyuyakaldığınızda mutlaka üstünüzü örtendir...
Dün de yine ondaydım.Yine çok güldüm iyileştim geldim.
Allah onu başımdan eksik etmesin...
P.S:Biraz önce aradı,bir şey sormak için ama numarasını tanımadım,arkadaşım sandım"Efendim canım" dedim.Onun olduğunu anlayınca "Ay anneanne ben seni arkadaşım zannettim" dedim."Ben senin arkadaşın değil miyim salak?" dedi güldük."Ben senin en genç arkadaşınım"...
Öyle tabi öyle.Onun gibi arkadaşa can kurban:):)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder