6 May 2011

erken anneler günü yazısı

Anne,
Küçükken sorardım sana:"Babamla evlendiğinde kaç yaşındaydın?"
Aldığım cevap 22ydi.O zamanlar tabiki dünyam büyük kafam küçük olduğu için "Ne de geç evlenmiş" demiştim içimden.
Şimdi ise yaşım o yaşa çok yaklaştığı için diyorum ki "Keşke daha geç olsaydı"
Gençliğinin en güzel günlerinde aniden geliverdik yanına,hemde bir değil iki tane.Senin ilk zamanlar stresten sütün kesildi,nasıl bakacağım diye ağladın,geceleri kalktın yedirdin,uyuttun.Hatta çok komik,tam birimiz ağladık sen susturdun,tam sustu derken diğerimiz ağlamaya başladı.Anlattıkça güleriz hala.
Hayatında daha orta yaşlarda,çoğu insanın yaşamak istemeyeceği şeyler yaşadın;iki kızın vardı,hem evde üç kızdınız artık.Fakat sen aradaki hassas dengeyi çok iyi korudun anne.Hatta öyle iyi korudun ki,bizim için neyin iyi neyin kötü olduğunu anlattığında mantığıma yattığından olsa gerek kabul ettim,bizi karşına alıp "Siz birer bireysiniz,fikirleriniz çok önemli" dediğinde 9 yaşındaydım.Sen benim hem arkadaşım hem de annem oldun.Bunu yaşım ilerledikçe daha net görüyorum.Her geçen yıl,seninle "Bence bunu böyle yapmamalısın anne ama yinede senin fikrin tabi, daha iyi bilirsin" temalı konuşmalar yaptıkça,aramızda bozulması zor olan harika bir ilişki olduğunu düşünüyor ve şükrediyorum.

Anne,
Sen diğer annelerden çok farklısın.Her zaman her ortamda bize ayak uydurmayı bildin mesela.Arkadaşlarım bazen an oldu ki seni benden daha çok sevdi.Ağlayarak kapımıza gelip senden akıl aldılar.Buna çok seviniyorum,bu kadar sevilen bir kadına anne demek gurur verici.
Tabiki bazı yönlerimiz birbirine hiç uymuyor,sanırım o yönlerini ben çocuklarım üzerinde uygulamayacağım.Bu kızın senin kadar dokunsal,duygusal,sevecen,merhametli,dediğim dedik,tuttuğunu koparan biri değil.Ayrıca çok da inatçı,hatta ve hatta bazen çekilmez,mızmız ve itici.Buz gibi bazen.Mantığına yatmayan hiçbir fikri de kabul etmiyor,direniyor hep.Ve sen bunun farkındasın.Fakat senin kadar eğlenceli olmaya çalışıyor,insanları mutlu etmeye çabalıyor,verici davranıyor.
Buna da artık aşinasın.

Anne,
Sen beni hiçbir zaman kırmadın,kırmazsın.Canım ne isterse istesin,bilirim ki senden gelir.
Ben senin koynunda saatlerce ağlarım.Kimse senin kadar sıcak sarılamaz bana.
Ve inan sarıldığım hiç kimse senin kadar güzel kokmaz.
Kızsanda küssen de bir gülüşüme güler,hasta olduğumda uyumaz,kalkıp kalkıp ilaçlar içirirsin bana.
Ve yine bilirim ki benim nazım en çok sana geçer.
Benim sensiz kolum bacağım ocağım yok.

Dilerim Allah sana uzun ömürler versin.
Dilerim Allah seni başımdan eksik etmesin.Varlığın beni çok mutlu ediyor.
İyiki canım annemsin.Anneler günün şimdiden kutlu olsun.
Seni çok seviyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder