31 Tem 2011

bir masa etrafında altı kişi

Nihayet "bütün kızlar toplandık".
Liseden beri birbirini takip eden altı kızız biz.
Tanıştığımızda ortaokuldan yeni ayrılmış,lisede karşılaşmış,"okulumu özledim" yapan tiplerdik...
Havalar soğudu,biz birbirimize ısındık...Fark etmez dedik,merdivenleri koşarak tost alıp geldik.
ÖSS diye bir bela vardı başımızda.İlk yıl bunu pek hissetmedik.Daha çok eğlenelim,lay lay lom edelim derdindeydik.
İkinci sene dershane vardı,çıkışlarda güneş batarken bir otobüsün en arka koltuğuna doluşup şarkılar söyledik.Tantuni ve çiğköfte yedik.
Üçüncü yıl daha da çok çalıştık ama eğlenmeye de devam ettik.İşler ciddileşti.
Üç yıl içinde neredeyse hiçbirimizin-birimiz hariç evet-hiç sevgilisi olmadı,erkekler çok geri plandaydı,hedefler ve aile vardı.Biz hep sorularla,güzel bir üniversitenin hayaliyle konuşurduk.

Sonra üniversitelerimizi kazandık.Bazılarımız ayrı şehirlere gitti.Ben zaten ayrılacağımızı hiç hissetmedim ki...Beni sevmeyen birini fark ettiğimde nasıl bir titreme geliyorsa üzerime,ayrılacağımı anladığımda da benzer duygular yaşayan bir tipim.Olmadı.Ayrılmadık.
Hocalar,insanlar bir tuhaftı üniversitede.Biz hep çimenlere oturup gitar çalarken dinleyeceğimiz arkadaşlar hayal etmiştik,olmadı.Herkes kendi havasındaydı.Hocalar kafasına göre FF falan veriyordu.Anlatıp da güldük.
Şimdi son seneye geldik.Bugün çok sevdiğim mekan Gren'de birlikteydik yine,bir masa etrafında.Yetmedi o üç saat.Konuşacak çok şey vardı,daha çok kahkaha atıcaktık aslında.
"Çalışmaya başlıyorum" hepimizin ortak noktasıydı.İnanamadım.Herkes birbiri için sevindi,maaşlarını sordu,özel sektörün bokluğunu falan anlattık.Sonra konu aşka geldi.Yaa tabi söylemeyi unuttum,sadece iki kişi dışında herkesin aşk hayatı dolu sayılırdı:Zeynep ve ben.
"Ailede hep aman kızım öğretmenine saygılı ol,aman arkadaşını kırma diye öğretip durdular e bu da hayatımıza yansıdı.E noldu sonunda?Açık söyleyeyim ağzımıza sıçıldı" dedi biri.Hak verdim.
Evet arada bir ağzımızı bozuyoruz.Kusura bakmasın kimse.
İşin eğlenceli tarafı,kimse kimseye alınmıyor.Gülüp espri patlatıyor.
"Bana bak beni sinirlendirme,bu adaçayını suratına bi fırlatırım,kezzap etkisi yapar yanar kavrulursun" deyip bas bas gülen bana sadece gülmeleri gibi mesela...
Seviyorum sizi.
Kızlar:Muhtemelen bundan sonraki 10 yılda da yaşarsam,size yine "olması muhtemel" aşklarımdan bahsedicem.Ortada bi bok olmayacak yani.
Saygılar:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder