6 Şub 2012

Allahını seven şunu bana bi açıklasın!

Yırtarsın...Tam anlamıyla kıçını yırtarsın...
Dört sene içinde çalışıp durursun,güzel bi yerde iş bulmaya zemin hazırlarsın.
Bi yandan ingilizce kursu,bi yandan okul,bi yandan iş bulmaca çalışmaca derken dört yıl biter.
Şu son 6 ayımı dile adamanın derdine düştüm.Zırt pırt fikir değiştirdiğimi sanmayın.O büyük firmaya gitmeyi çok istedim ama kursum her gün ikiye kadar.E sonra bi de okula gitmek var derken zaman yok anlayacağınız.
Yoksa neden olmasın yani?
Neyse de,diyeceğim şu:Sen bu kadar çalış didin,aylarca iş bak ve senin o "Mal bu var ya...Tam mal!" dediğin,salak,dangoz,en olmayacak şeye gülen adam gitsin "IMKB'de çalışıyorum" desin,"Adamlar kalıcı ol dedi" desin,"X şirketinde çalışıyorum,şartlar şahane" desin,"Çok zordu ama geçtim sınavı" desin.
Desin de desin yani.
Mesela çevremde tam sorunlu bi tip var.Ama bildiğin sorunlu.Bir şey söylersin hemen celallenir,bi hüsran çocuğu rolü keser falan.Geçenlerde karşılaştım,naber falan dedim."X şirketinde işe girdim" dedi.
X şirketi de acayip kurumsal biliyo musun?Baya güzel mülakatlardan geçmek lazım.
Çıldırıyorum arkadaşım.Tam anlamıyla çıldırıyorum.
Hayır,sakın yanlış anlamayın,asla kimseyi hiçbir mevkide kıskanmam ben.Yapımda yok bu kıskançlık zaten.Benim takıldığım bambaşka bi konu:Ne buluyo insan kaynakları uzmanları bu insanlarda?Ben de özel sektörde bulunmak isteyen herkes gibi büyük şirketlerde çalışmak istiyorum.Okul bitince hemen başvuru yapıcam zaten de,bu kadar sorunlu,zeka kıtlığı yaşayan insanlarda ne buluyolar bilsem ya?
"Nasıl oluyo ya?" diye sorup duruyorum.Benim tek artım ÖSS'de türkçe-edebiyatı fulleyip,okula 6 yaşında başlamış olmak olamaz di mi?
Gördükçe daha da çok düşünüyorum,"Nasıl nasıl nasıl?"
Anlayan anlatsın lütfen lan!
Sevaptır.

4 yorum:

  1. sorun onlarda bizde değil,takma,her şey gün gelecek yoluna girecek.

    YanıtlaSil
  2. hazalcım tam bugün bu yazıyı yazmış ve benim de okumuş olmam tesadüf olamaz! anlattığın kişilere benzer yapıda kişilerle benzer konuşmalar yaptım ve okuldan çıldırmış bir halde geldim..Bu işlerin nasıl olduğunu öğrenirsen ne olur bana da anlat da 'gerizekalıyım galiba ben' sendromundan kurtulayım:(

    YanıtlaSil
  3. yok elenicim biz gerizekalı değiliz,estağfurullah ama inan ben de çözemedim.demekki memleketimin her köşesinde var böyle insanlar dedirtti yazdıkların bana.
    ne yazıkki cevabını bilmiyorum,bulamıyorum ama bir gün bulursam sana da anlatırım söz...

    YanıtlaSil