28 Tem 2012

Ellerimi uzatıp "Hayır,bir daha böyle bir hikaye okumam la!" dedim.

Dün başladım.
Evet dündü.
Kitap okuma vaktimin geldiğini anlamıştım.Uzun zaman olmuştu elime almayalı ve ben,felaket bi vicdan azabının içinde kıvranıp duruyordum.
Evimin "kütüphanesi" ne-ay ne abarttım! giderek gözlerimle hızlıca taradım.Çat diye ilişti:"Gizli Anların Yolcusu"

Ayşe Kulin'in neredeyse tüm romanlarını okudum.Füreyasını,Adı Aylin'ini falan bir çırpıda bitirdim.
Kardeşim de keza.Sanırım bu yüzden almıştı kitabı.Okumuştu ve saçma bulmuştu.
Ben de her zamanki gibi,sıkı bi Ayşe Arman okuyucusu olarak Ayşe hanımla yaptığı röportaja denk gelmiştim.Eşcinsellerin romanı olduğunu söylemişti.
Aykırı bi dünya olduğu için merak ettim-bana farklı olan her şeyi merak ettiğim gibi-

Okumak düne nasipmiş.Yarıladım birkaç saate.
Sonra az önce,yani saat 1de başladım,3te bitirdim kalan 200 sayfayı...
Ya Allahım,ne desem ki?
Diğer kitaplarından tamamen farklı.Dili çok akıcı,sürükleyici evet ama konu sığ abi...En başında tüm düğümü çözdüm.Geri kalan 200 sayfa birkaç ayrıntı dışında tamamen çöp...
Gereksiz uzatılmış.Kimin ne zaman devreye gireceğini,hatta sonunu kestirebiliyosunuz.
En beklemediğim tarafıysa,verdiğim tepkiydi.İpek'e şey dedim:"Aslında akıcı kitap ama bi şey var hoşuma gitmeyen.O da sevişen iki adamı okumak istememem galiba,tam olarak anlamadım nedenini."
Böyle tipleri hiç kınamayan,aksine neler yaşadıklarını anlamak için kafa yoran bi insan evladı olarak;evde iyilik meleği karısı,bi kızı bulunan ve iyi bi hayat yaşamak üzere olan bi adamın,karısını başka bi kadınla aldatması;yetmezmiş gibi birden bi erkekle öpüşmesi,birlikte olması;resmen bir kadın ve erkeğin yapabilecekleri her şeyi yapıp birbirlerine "Sevgilim" diye hitap etmeleri beni nötrledi.O kadar boş bi suratla okudum ki yazdıklarını...
Ne yaparsa yapsın iki karakter arasında yaşanan yoğun duyguları çoğu insana anlatamayacaktı bence Ayşe hanım.Ben anlamak istemedim."Nolursa olsun kadın da erkek de insan değil mi?Ha erkeği sevmişsin,ha kadını!" demek anlamsız...Demek ki ben bu tip ilişkileri sadece duyunca tepki vermiyormuşum.Yani alenen okuyunca bi tuhaf oldum ama yine de bu insanlara saygım var,ötekileştirmem asla.

Çok stresli bi kitap.Sürekli bi aksiyon var,kötü şeyler olacağını hissediyorsunuz.
Gerim gerim gerildim okurken...
Ha ama eğer siz çok akıcı bi kitap arıyorsanız okuyun.
Sahura kadar biter,garantisi benden!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder