17 Tem 2012

İçimde yeni keşfettiğim cevval bi aşçı varmış!

Annem dedi ki:"Bak yarın bigün yad eller seni alırsa,kızına hiçbi şey öğretememiş bu kadın demesinler(kendini düşünüyo haha),inceden başla yemek yapmaya"
"Tamam yaa" dedim,"Öğrenirim bi şekilde,dert etme sen"
Anneannem ise neredeyse ağıt yakacak halde yıllardır."Hazal öğren artık şu yemek yapma işini kızım.Bak yarın bigün başına iş alırsın.Adam koyar seni kapının önüne.İpek ne güzel yapıyo,öğren sende...Sadece temizlik yapmakla olmaz."
"Tamam anane yaaa,günü geldiğinde öğrenirim.Bakma sen benim böyle durduğuma,çekip çeviririm evi çok rahat"
"Kız Dilek(anneme diyo),bu varya öööyyyle şanslı olacak ki,kocası yemek yapmayı bundan iyi bilecek"

Bu hep böyle gitti.İpek'in yemekleri harikadır,bazen "Ya biraz daha şöyle olsaymış" falan dediğimde "Çok biliyosan kendin yap" derdi.
Bir şeyi yapabilmem için içimden gelmesi lazım.O zaman hakkaten şahane şeyler ortaya koyabiliyorum.Annem hep der zaten,"Boşuna zorlamayın bunu,yapmaz.İçinden gelicek,ancak o zaman..."

Üç gün önce falan,internetten bi tarif buldum:"Patatesli tavuk"
Evde kendi kendime denedim.Bi ara "Allahımmmmm yapamıyorum" diye strese girdim.Yaptım neyse.Annem geldi,tattı."Aaaaa süper" dedi.
İnanmadım.Güvenmiyorum ya kendime...
Sonra İpek geldi,"Tat bi" dedim.Baktı tadına."Yerim ben bunu akşam" dedi.
OHAAA deyiverdim,çünkü yaptığım salata ve cacıktan başka hiçbir şeyi ağzına sürmez.Ayrıca yetkili merciim de odur.O beğendiyse olmuştur.
Çok çok sevindim.İki evetle uğurlandım.

Bugün ise İpek'ten başka bi tarif öğrendim.Yine tavuk ama daha başka(evde hali hazırda tavuk olduğu için).Yaptım.Soslu,biberli,domatesli falan.Bi tattım."Allahımmmm çok güzeelll" dedim hemen.Yanına da ,İpek anlattı yine, pilav.İlk defa yaptım ama ayıptır söylemesi pek güzel, tel tel oldu:)
Neyse akşam geldi yedi bu."Hazal tebrik ederim" diye elimi sıktı."Çok güzel olmuş ikisi de".Tabağı sıyırdı.
Lan nasıl sevinçliyim varya...Artık beni kimse tutamaz.
Sırada patlıcanlı,kabaklı yemekler var.
Yavaş yavaş,anca:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder