21 Tem 2012

Külkedisi masalından Paris moda haftasına uzanan,ezik kızın hayat hikayesi

Geçen gün Zeynep -yine-bizdeydi.Sahuru bekliyoruz.
Birden doğruldu uzandığı yerden ve dedi ki:"AY HAZAL BEN SANA BİŞİ SÖYLEMEYİ UNUTTUM!"
"Noldu be?"
"Geçen gün bizim evde elektrikler kesildi.Küçük bi ışık buldum,gazete aldım elime.Sayfayı bi açtım,kimi göreyim?Tam ortada kocaman resmi var.Bizim liseden?Kim dersin?"
"Hımmm.Gökçe?Nişanı mı vermişler tekrardan?"
"Hayır.Semin,Semin!Model olmuş"
"NEEEEE?OHAAA!"
"Tabi kızım.Baktım,kafayı çevirdim bidaha baktım.Bidaha baktım.İnanamadım"
"...."

Kim bu,olay nedir falan aklınız karıştı.
Biz lisedeyken ön sıradan arka sıraya kadar sıkı fıkı kızlar grubu gibi bişeydik.Adını tam koyamıyorum.
Arka sıramda Gökçe otururdu.Süper anlaşır,çok gülerdik.Hatta nişanına gittim,gördüm.Çok severim.
Neyse bunun yanında da Semin otururdu.Sınıfın en ezik kızıydı.Saçları kısacık,kahverengiydi,pembe çerçeveli gözlükleri vardı.Gökçe'den gördüğü her şeyi ertesi gün satın alırdı.Hareketlerini ona benzetmeye çalışırdı.Salak salak espriler yapardı.Zırıl zırıl ağlardı.(Ay ne yerin dibine soktum haha!)
İnanılmaz zayıftı.O zamanlar ben de çok zayıftım,1.68 boya(yeni ölçtürdüm de:) ) 48 kiloydum.O benden uzundu ve 45 kilo falandı!Hatta yazın külotlu çorap giymiyorduk tabi,Didem diye bi arkadaşım vardı,acayip komikti;Semin'e şey demişti "Allah aşkına çorap giy,bu nasıl bacak!"İki parmakla sarılabilecek kadar inceydi...

Aradan yıllar geçti.Onu arada sırada yolda yürürken gördüm.Saçlarını uzatmış,sarıya boyatmış,ayağında topuklularla "Hahahaaaayyy" diye gülüyordu yanındakilere.Bense kirpiklerini boyamaya yeni başlamış,saçlarını boyatmamış,kaşlarını almamış,yüzüne fondoten sürmeyen bi insan evladı olarak yanında "sıradan kız" portresi falan çizdim.Gayet de memnunum.
İşte hayat yani.İnsanı bambaşka yerlere getiriyor.
Zeyneple internetten baktık.Resmen "Bursa'nın Barbie'si" falan demişler!
Röportajında Paristen falan teklif geldiğini,modacıların dikkatini çektiğini anlatıyordu."Hayat tarzıma dikkat ediyorum","En beğendiğim manken Tülin Şahin" diye bilmiş bilmiş konuşuyordu ve bu yetmezmiş gibi boy boy da fotoğrafları vardı!
Bense hala,üniversiteden yeni mezun olmuş,yurt dışına gitmek için yırtınan,iş imkanları ayarlamaya çalışan bi insanım.Gayet de mahzunum yani.

Hayatta kimin nereye geleceği belli olmuyor.
5 sene sonra kim,nerede olacak bilinmez.
Şüphesiz ki beni en çok şaşırtan olay bu oldu bu ara.Liseden görüştüğüm herkes şaşkın.Hatta Gizem işi dalgaya vurup,"Bizim Seminle arkadaşlığımız arkadaşlıktan da öteydi,siz gruba dahil olmak istemediniz" dedikçe kahkahalarla gülüyoruz.
Naparsın,bize de eğlence çıktı!:)

2 yorum:

  1. okuyamadığım tüm yazılar için özürler, mezuniyetin için tebrikler yolluyorum canım benim.

    hep güzel güzel gül, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  2. canım dilaracım,çok teşekkür ederim...bende şimdi senin mezuniyet fotoğrafına yazdığım yorumu yayınladın mı diye bakmıştım,yok.yazdım ama demekki yollayamamışım.:(
    olsun,tekrar tebrik ediyorum seni.her şey güzel gönlünce olsun inşallah,öpüyorum :)

    YanıtlaSil