7 Ağu 2013

Aslen nerelisin?

Her türlü soruya,her türlü saçma soruya dahi cevap veririm.Gerçekten.
Mutlaka bi yolunu bulurum,en kötüsü "Bilmiyorum" derim.
Fakat güzel ülkemin güzel insanlarının bir tek bu sorusunu anlayamam.Neden bu kadar merak ederiz acaba?Neden birisiyle ilk tanıştığımızda sorduğumuz top 10 soru listesinin mutlaka içindedir?
Aslını isterseniz burda "sorduğumuz" kelimesi biraz yanlış kaçıyor çünkü benim top 20'mde bile değil kendisi.Çünkü aklıma gelmiyor.Ciddiyim.
Eski erkek arkadaşının bile nereli olduğunu çıkmaya başladıktan iki ay sonra öğrenen bir insan olarak çok anlamsız bulduğumu söyleyebilirim:
"Nereli erkek arkadaşın?"
"??????!!!!!.......eeeee...ööööğğğğ...Bilmiyorum."
"Nasıl yaa?Bunca zaman oldu,sormadın mı?" gibisinden sorulara maruz kaldım zamanında.

Fakat gelgelelim müthiş bir önem arz ediyor kendisi.
Mesela şöyle örneklerle çok sık karşılaşıyorum:
"Nereli bu bahsettiğin adam?"
"Adanalı."
"Eyvahhhh!"
"Noldu ya?"
"Kork kızım kork.Adanalı gördüğün gibi kaçıcaksın"
"Neden canım?"
"Çok sessizlerdir,alttan alttan yürütürler ama çok fena düzenbazdırlar ha.Aman dikkat et"
Allah belalarını mı versin anasını satayım,nasıl bi yerin dibine sokmadır bu!

"Nereliymiş?"
"Çorum"
"Yapma yaaaa!"
"Noldu be?"
"Kızım Çorumlu gördün mü,anla ki bi nane var.Bir tane ya,bir tane doğru insan çıkmaz mı bi şehirden?Hepsinde bi düzenbazlık,hepsinde bi cimrilik.Uzak dur,anladın mı?"
"Höğğ????Tamam o zaman???"
(Anlayamadı)

"Hazalcım bişi sormak istiyorum canım"
"Dinliyorum"
"Aslen nerelisin?"
Soru tehlikeli.Nedenini söyleyeyim:Adımdan dolayı bazı insanlar Kürt olmam ihtimali üzerinde duruyorlar,fakat her seferinde "Hayır değilim canım" diye anlatmak zorunda kalıyorum.Nadir de olsa rastladığım bir durum ne de olsa.Hazal değil Hazel kürt ismi falan diye açıklamalar yapmaktan sıkılsam da bazen hiçbişi değişmiyor.
"Valla karışık.Ben Bursalıyım,annem Erzurumlu babam Eskişehirli.Belki Eskişehirli olmam lazım ama oraya ait hissetmiyorum,o nedenle doğduğum şehri söylüyorum"
"Haa Bursalısın yani.Hani şu şeylerin çok olduğu"
"Öf!"
Bir de böyle bi yargı var.Heleki adın Bülent falan olmasın ve de Bursalıyım deme!Hemen üç parmağını tek tek kullanıp yavaşça Bur-sa-lı-yız diyerek top yapan ve buna kahkahalarla gülen insanlarla karşılaşmanız olası.Çok sıkıcı çok!

Fakat gelgelelim genel olarak haberdar olduğum üç beş şehir ve insanlarıyla ilgili efsaneleri var ki doğru.Farkındayım ve bazen uzak durmam gerekebiliyor.

Neyse.Bu muhabbet yıllarrr yıllaaar boyunca devam edecek.
Herkes de bana "Ben Bursa çocuğuyum" diyerek manyak gibi gülmeye...
Fazladan sabrı olan var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder