22 Ağu 2013

İş hayatında ciddi olmak zorunda mıyım?

Aslında bu soruyu her gün soruyorum içten içe kendime.
Sadece işle ilgili değil,tüm hayatımla ilgili:"Ciddi olmak zorunda mıyım?"
Bence değilim ama insanlara göre özellikle iş hayatında acayip ciddi olmam lazım,çünkü işin ucu büyük paralara akıyor.
İşimi ciddiyetle yapmak zorundayım,hele ki müdür falansam öyle lay lay lom olmaz.
Ful ciddi olmaya gerek yok ama bokunu da çıkarma,cıvıma diyenler de mevcut.
Ne yapsam,nasıl yapsam diye düşündüm.İşle ilgili her gün 763743 tane ders alıyorum burda,yok efendim hisse senetleri,değeri yükselen market,yatırımcılar falan filan.
Olamıyorum ya,valla ful ciddi olamıyorum.
Konuları çok iyi anlıyorum,yapılan rolplaylere uyum sağlıyorum gayet güzel bi şekilde ama kendimi acayip ciddi biri olarak hayal edemiyorum,kişiliğimde aslında çoğu zaman olsa da.
Fakat her şeyin başı neşe.Kasmanının bence hiçbir alemi yok,kısa konuşmalarla başlanarak da toplantı yürütülebilir,gerektiği zaman espriler yaparak da.
Tabiki lay lay lom geçsin demiyorum ama azıcık mizahtan kimse ölmez.
Artık reklamlar da geçmişe nazaran daha iyi farkında mısınız?
Peki niye?Hayatın ta içinden örnekler alıyor diye,mizahı etkin kullanıyor diye.
Böylece işi kalıcı hale getiriyor.

Derslerde verdiğim örneklerden bazıları komikti,nedense daha da kalıcı olduğunu fark ettim kendim için de diğerleri için de.
Mizah çok güçlü bir silah,Gezi'de bile başbakanın başa çıkamadığı tek unsurdu belki de.
Onun olmadığı yer viran bana kankalar.

Aldığım eğitim boyunca anladım ki bir insanı bir işe kalbul ederken bakmam gereken ilk şey kişisel özellikleri.Bu kadar söylüyorum.
Abi ne insanlar var anasını satayım,bildiğin küçük dağları ben yarattım havasında aman yarabbiiiim diyorum,bu insanlarla çalışmayı asla istemem.Patron olsam başlarım tecrübesinden,böyle bir adamı işe almam hayatta lan!İstediği kadar trilyonlar akıtsın şirketime,diğer bütün işçileri huzursuz ettikten ve performanslarını düşürüp bana ekstra zarar ettirdikten sonra başlarım ben böyle işe.
Takım çalışması bir de.Bir insanın kişisel özelliklerini rahatça anlamak için süper bir alan;kim daha fazla öne çıkmak istiyor,kim kimin sırası gelsin diye bekliyor anlıyorsun.
Bir de mutlu insan.OOOOOO şahane!
Gözlerinin içi gülen,mizahı hoş insan.
İletişimi iyidir onun.Hocamız Rick'in dediği gibi,"Bana iletişimi iyi birini getirin,geri kalan her şeyi ben ona öğretirim"
Olay bundan ibaret...

En korktuğum şey de,olur da işe başlarsam bir zaman sonra "Bu bana göre değil ya" diye sıkılıp,biriktirdiğim paralarla dünyayı gezme,bir yerlerde yazı yazma ihtimalimin olması.
Yerleşik hayata geçmeye hiç niyetim yok,ah bi para kazanabilsem!
Bakalım,kısmet:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder